Jak skończyć z nawykiem podjadania słodyczy?

Antoni Kwapisz
14.05.2021

Lubisz słodycze, prawda? Kto nie lubi. Musisz jednak wiedzieć, że ich stała obecność w Twoim jadłospisie ma naprawdę bardzo zły wpływ na organizm. Słodycze nie tylko powodują tycie i próchnicę, ale także osłabiają kości czy układ odpornościowy. Ich skład to przede wszystkim cukier i przetworzone tłuszcze. Wiedząc to masz już dostateczny powód, aby zerwać z nawykiem ciągłego podjadania słodyczy. Jak to zrobić? Wykorzystaj nasze wskazówki.

Jedz regularnie

Im częściej będziesz jeść zdrowe posiłki w ciągu dnia, tym mniejszą będziesz odczuwać pokusę podjadania i sięgania po słodycze. Regularne jedzenie pozwala utrzymać prawidłowy poziom glukozy we krwi – a to właśnie jej gwałtowny spadek powoduje ogromną chęć zafundowania sobie np. batonika czy kostki czekolady. Nie ma sensu się głodzić – podstawą redukcji masy ciała jest właśnie częstsze jedzenie mniejszych porcji (co około 2-3 godziny).

Nie zapominaj o kolacji

Jeśli wieczorem nie jesz kolacji, to nic dziwnego, że podczas oglądania serialu na sofie nie możesz się powstrzymać przed sięgnięciem po coś słodkiego. To z głodu! Dlatego od dziś wprowadź nowe zasady. Najpóźniej o 18.30 zjedz normalną kolację, najlepiej opartą na produktach warzywnych.

Pamiętaj o zdrowych przekąskach

Lista przekąsek, którymi możesz bez wyrzutów sumienia zastąpić słodycze, jest bardzo długa. Znajdziemy na niej chociażby marchewkę (jest słodka), ogórki, paprykę – czyli wszystko to, co fajnie chrupie i można mieć to zawsze pod ręką. Jeśli same warzywa średnio Ci smakują, to możesz zrobić np. domowy sos na bazie jogurtu naturalnego, z dodatkiem soli, pieprzu i czosnku. Będzie pysznie, a przy tym o wiele zdrowiej niż w przypadku słodyczy.

Wieczorem myj zęby… dwa razy

To prosty i bardzo skuteczny trik, dzięki któremu wyeliminujesz pokusę sięgania po słodycze. Założymy się, że najczęściej jesz je wieczorem podczas np. oglądania serialu. Aby z tym zawalczyć zacznij myć zęby na długo przed położeniem się spać (a później to powtórz). Smak pasty do zębów oraz płynu do płukania odbierze Ci ochotę na sięganie po coś słodkie.

Zastąp słodycze owocami

Pamiętaj tylko, że owoce mogą stanowić świetną alternatywę dla słodyczy wyłącznie do około godziny 18. Nie powinno się ich jeść wieczorem, ponieważ zawierają dużo cukru oraz mogą fermentować w żołądku w czasie snu – dlatego rano odczuwasz zmęczenie. Jednak w ciągu dnia nie musisz się już mocno ograniczać. Wybieraj jabłka, banany, jeżyny, jagody czy maliny. Uważaj natomiast na winogrona – mają bardzo wysoki indeks glikemiczny.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.