Jak przyśpieszyć odchudzanie i uniknąć efektu jo-jo?

Remigisz Szulc
25.01.2019

Bardzo często zastanawiamy się nad tym, w jaki sposób przyśpieszyć i usprawnić efekty kuracji odchudzającej. Czy istnieje szybki i bezpieczny dla każdego sposób na odchudzanie? Jaką dietę stosować, aby uniknąć efektu jo-jo?

Statystyki dotyczące nadwagi i otyłości w Polsce niepokoją. Lawinowo wzrasta odsetek osób mających problem z utrzymaniem właściwej masy ciała, co więcej, problem dotyczy nie tylko osób dorosłych, ale także dzieci i młodzieży.

Jak szybko i zdrowo schudnąć?

W przypadku osób dorosłych, które nie mają jeszcze problemów ze zdrowiem i borykają się z nadwagą spowodowaną siedzącym trybem życia oraz nieodpowiednim sposobem odżywiania, wybór diety nie musi być wcale trudny. Tak naprawdę wystarczy wprowadzić niewielkie zmiany w codziennym trybie życia oraz sposobie odżywiania, aby szybko zauważyć efekty. Warto także sprawdzić leki, hamujące apetyt, który dla niektórych osób jest bardzo problematyczny i przez to nie mogą ograniczyć spożywanych kalorii, więcej o tego typu lekach znajdziesz pod tym linkiem medicot.pl/adipex-retard-sprzedam

Najważniejsze jest stosowanie zdrowej, różnorodnej i bogatej w składniki odżywcze diety, której kaloryczność będzie obniżona o około 500 kcal w stosunku do dziennego zapotrzebowania energetycznego.

Eliminując z codziennego menu źródła cukrów prostych, przede wszystkim słodycze, napoje gazowane, dosładzane soki, nektary i napoje owocowe, słodkie serki i jogurty, dosładzane płatki śniadaniowe oraz rezygnując ze słodzenia kawy i herbaty białym cukrem można w stosunkowo bezbolesny sposób ograniczyć ilość spożywanych kalorii i to z dużym pożytkiem dla zdrowia.

1 gram cukru to ok. 4-5 kcal, średnio 250 ml coli ma aż 26 g cukru, a napój energetyczny Redbull 27g w jednej puszcze. Czasem z diety wystarczy wyeliminować napoje słodzone, żeby waga zaczęła spadać.

odchudzanie

Z diety należy także wyeliminować tłuste mięsa i wędliny, fast-foody, słone przekąski oraz inną nadmiernie przetworzoną żywność. Białe pieczywo najlepiej zastąpić pieczywem pełnoziarnistym, a ziemniaki gruboziarnistymi kaszami, brązowym ryżem i pełnoziarnistym makaronem. Co jeszcze warto jeść na diecie? Podstawą zdrowego menu mogą być także rośliny strączkowe, warzywa i owoce, ryby, chudy nabiał oraz chude mięso. Rozsądnie jest zrezygnować z picia alkoholu oraz zwiększyć ilość wypijanej codziennie wody mineralnej.

Jedząc zdrowo, zgodnie z zasadami piramidy żywienia i przestrzegając zasady regularnego spożywania posiłków, można chudnąć szybko i z pożytkiem dla zdrowia. Oczywiście kluczem do zdrowego odchudzania jest także codzienna aktywność fizyczna, która na początku powinna pozwolić poprawić kondycję, a dopiero później pomóc zadbać o pięknie wyrzeźbioną sylwetkę. Inaczej nagłe, intensywne i zbyt forsujące treningi spowodują jedynie bolesne urazy i kontuje, które na pewno nie wpłyną pozytywnie na motywację do odchudzania.

Jak uniknąć efektu jo-jo?

Efekt jo-jo związany jest najczęściej ze stosowaniem głodówek i restrykcyjnych diet, które pozwalają wprawdzie pozbyć się kilku kilogramów w ekspresowym tempie, ale są to zwykle kilogramy mięśni i zgromadzonej w organizmie wody, a nie tkanki tłuszczowej. Stosując zasady zdrowego odżywiania, jedząc regularnie i zmieniając nawyki żywieniowe także po zakończeniu odchudzania, można uniknąć efektu jo-jo i znacząco wpłynąć na poprawę ogólnego stanu zdrowia oraz samopoczucia.

Co zrobić, gdy stosowanie diety okazało się nieskuteczne?

W przypadku problemów z samodzielnym odchudzaniem najlepiej skorzystać z pomocy specjalisty. Każda kolejna dieta osłabia organizm, dlatego ważne jest wykonanie badań mogących zdiagnozować problemy zdrowotne, które utrudniają odchudzanie i wpływają na szybkie przybieranie na wadze. Wizyta u lekarza pierwszego kontaktu i następnie wykonanie badań np. w kierunku zaburzeń hormonalnych, pozwolą uniknąć kłopotów ze zdrowiem i znacząco przyśpieszą powrót do szczupłej sylwetki, dzięki rozpoczęciu odpowiedniego leczenia.

Artykuł partnera serwisu.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.