Co dodawać do sałatek, aby się nimi najadać?

Marek Szydełko
29.10.2020

Lekkie sałatki warzywne i owocowe stanowią jeden z oczywistych składników diety redukcyjnej (o ile nie zawierają majonezu). Problem w tym, że mnóstwo osób narzeka, iż taką sałatką nie da się najeść, co często okazuje się być prawdą. Jeśli po zjedzeniu nawet dużej porcji sałatki momentalnie masz ochotę na przekąskę, to koniecznie zacznij dodawać do swoich przepisów kilka zdrowych produktów o dużej zawartości białka oraz kwasów tłuszczowych. Dzięki temu połączeniu każda sałatka będzie bardziej sycąca. Oto nasze propozycje.

Komosa ryżowa

To jedna z najstarszych znanych ludzkości roślin spożywczych, która w naszym kraju jest prawie nieznana. Stopniowo „odkrywamy” ją dzięki modzie na ekologiczne i zdrowe odżywianie. Komosa ryżowa jest świetnym dodatkiem do sałatek głównie z uwagi na wysoką zawartość błonnika – a jak wiadomo błonnik decyduje o uczuciu sytości, dodatkowo regulując trawienie i ułatwiając wypróżnianie. Sama komosa ryżowa nie jest może wybitna pod względem smaku, ale w towarzystwie warzyw, oliwy z oliwek oraz przypraw stanowi fajną bazę do sałatki.

Jajka

Zwykłe jajka kurze doskonale pasują do większości sałatek warzywnych. Nie tylko są smaczne i wprowadzają urozmaicenie do lekkiego dania, ale także poprawiają jego walory odżywcze. Jajka są zdrowym produktem, który można – wbrew temu, co sądzono jeszcze kilkanaście lat temu – jeść codziennie. Stanowią bogate źródło sycących kwasów tłuszczowych oraz oczywiście białka, dzięki czemu sałatka od razu wydaje się być bardziej „treściwa”.

Awokado

Jeden z najmodniejszych owoców (bo, wbrew obiegowej opinii, jest to owoc) ostatnich lat, w dodatku bardzo zdrowy i również sycący. Awokado z uwagi na swój specyficzny smak dobrze pasuje zarówno do sałatki owocowej, jak i warzywnej. Jest bardzo bogatym źródłem jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, które sprawiają, że po zjedzeniu sałatki z awokado nie odczuwamy głodu jeszcze przez długi czas.

Orzechy

Zwykłe orzechy to zdrowy „zapychacz”, dlatego często są polecane osobom, które nie mogą wieczorem funkcjonować bez przekąski. Z orzechami lepiej jednak nie przesadzać, ponieważ są kaloryczne. Stanowią przy tym źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz białka, co decyduje o tym, że sałatka z orzechami jest bardzo sycąca.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.