Błędy żywieniowe popełniane przez osoby ćwiczące na siłowni

Mateusz Nowak
09.08.2021

Siłownia jest bardzo dobrym miejscem dla osób, które chcą nie tylko schudnąć, ale też efektownie wyrzeźbić sylwetkę, wzmocnić ciało i przede wszystkim kręgosłup. Wszystko jednak zależy od kilku czynników: wytrwałości, prawidłowego planu treningowego oraz diety. Wiele osób niestety kompletnie bagatelizuje tę ostatnią kwestię, a później dziwi się, dlaczego pomimo wylewania hektolitrów potu nie zauważają żadnych postępów. To może być spowodowane popełnianiem podstawowych błędów żywieniowych, które opisujemy w naszym poradniku.

Idziesz na trening „na głodniaka”

To bardzo poważny błąd, który wyjaśnia, dlaczego pomimo regularnego chodzenia na siłownię i trzymania się planu treningowego nie możesz doczekać się żadnych sensownych efektów. Twój organizm jest po prostu zbyt słaby, aby podołać tak dużym obciążeniom. Głodzenie się przez osoby ćwiczące na siłowni jest kompletnie bez sensu. Na trening idź dopiero po zjedzeniu konkretnego posiłku – wtedy przekonasz się, że masz więcej siły i możesz stale podnosić sobie poprzeczkę, co dopiero da spodziewane efekty.

Nie bilansujesz diety

Podejmując decyzję o rozpoczęciu regularnych treningów siłowych należy bezwzględnie zmienić swoje dotychczasowe przyzwyczajenia żywieniowe. Potrzebujesz zupełnie innego jadłospisu, który będzie dostosowany do charakteru treningu. Postaw na produkty wysokobiałkowe, ogranicz natomiast tłuszcze. Jedz nawet 6-7 posiłków dziennie, szczególnie w dni treningowe.

Pozwalasz sobie na tuczące produkty

Wiele osób naiwnie wychodzi z założenia, że skoro męczą się na siłowni, to na pewno nie będzie problemu, gdy zjedzą sobie po treningu kilka kostek czekolady, batonik czy pół opakowania lodów. W końcu spaliły tyle kalorii! Nic bardziej mylnego. Takie postępowanie prowadzi do odkładania się tkanki tłuszczowej, której nie zredukujesz samymi ćwiczenia, zwłaszcza w sytuacji, gdy przekraczasz swoje dzienne zapotrzebowanie na energię.

Nie jesz po treningu

Bezpośrednio po treningu należy spożyć posiłek regeneracyjny, który powinien być lekki, ale treściwy, obfitujący w białko. Mogą to być produkty nabiałowe, owsianka na mleku z owocami, jogurt naturalny z białym serem etc. Ważne jest natomiast to, aby się nie objadać, szczególnie wieczorem. Dlatego musisz zjeść główny posiłek przed treningiem, a uzupełniający krótko po nim, by dostarczyć organizmowi energii niezbędnej do budowania masy mięśniowej.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.