Dlaczego warto pić wodę z kiszonych ogórków?

Maciej Piwowski
30.04.2021

Uwielbiasz kiszone ogórki, ale wodę z nich zawsze wylewasz do zlewu? To poważny błąd! Woda z kiszonych ogórków ma bardzo korzystne właściwości, dlatego warto ją regularnie pić. Dowiedz się, co zawiera woda z ogórków kiszonych, na co może pomóc i jak często należy ją pić.

Skład wody z ogórków kiszonych

Taka woda jest wyjątkowo cenną miksturą zarówno witamin, jak i niezbędnych w ludzkiej diecie minerałów. Zawiera między innymi witaminy A, C, E, K oraz z grupy B, a także sód, potas, żelazo, magnez, fosfor, wapń i cynk.

Bardzo ważnym składnikiem wody z kiszonych ogórków są bakterie probiotyczne, czyli takie, które wzbogacają florę bakteryjną i mają zbawienny wpływ na funkcjonowanie jelit oraz układu odpornościowego. Ponadto woda ogórków kiszonych jest źródłem kwasu mlekowego.

Właściwości prozdrowotne wody z kiszonych ogórków

Jest ich tak wiele, że skupimy się tylko na najważniejszych. Oto one:

  • wzmacnia odporność – jak wszystkie kiszonki, co jest zasługą wspomnianych bakterii probiotycznych oraz wysokiej zawartości witaminy C,
  • znakomicie nawadnia, co jest bardzo wskazane w przypadku osób będących na diecie redukcyjnej, aktywnych fizycznie, ciężko pracujących,
  • świetnie leczy kaca,
  • wspomaga trawienie, dlatego może być ważnym elementem diety redukcyjnej,
  • minimalizuje wzdęcia,
  • pomaga wyregulować gospodarkę wodną organizmu, usuwając jej nadmiar,
  • wspiera układ nerwowy,
  • reguluje ciśnienie krwi,
  • wzbogaca mikroflorę jelitową,
  • jest idealnym wyborem w trakcie i po antybiotykoterapii.

Jak pić wodę z kiszonych ogórków?

Taką wodę można pić na czczo oraz bezpośrednio przed posiłkiem – wówczas szybciej się najesz, co pozwoli Ci walczyć z łakomstwem i szybciej uzyskać wymarzoną sylwetkę. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzać – w ciągu dnia można wypić maksymalnie 1 pełną szklankę soku z ogórków kiszonych, aby nie nabawić się problemów żołądkowych.

Nie dla każdego

Woda z kiszonych ogórków, pomimo swoich znakomitych właściwości, nie jest zalecanym składnikiem diety w przypadku osób cierpiących na nadciśnienie oraz choroby nerek. Należy pamiętać, że zawiera dużo sodu, dlatego muszą na nią uważać osoby stosujące dietę niskosodową.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.