Co dobrego dla układu nerwowego?

Pozytywne działanie na układ nerwowy – czy taka rekomendacja wystarczy, żeby sięgnąć po suplement? Co to oznacza? Jakie składniki decydują o ich skuteczności? Czy można je przedawkować? To bardzo istotne informacje dla tych, którzy lubią wiedzieć jak działają suplementy, które przyjmują.

Na rynku jest mnóstwo suplementów a każdy z nich ma na celu poprawienie stanu np. układu nerwowego poprzez dostarczenie substancji usprawniających jego pracę. Warto jednak przejrzeć skład środka, po który sięgamy. Wtedy będziemy mieli pewność, że to co oddziałuje na nasz organizm to nie tylko efekt placebo. Można również poszukać opinii na forach internetowych, grupach a przede wszystkim zapytać lekarza, który suplement będzie dla nas najbardziej odpowiedni.

Składniki dobrych suplementów:

Selen

Reguluje czynność niektórych neuroprzekaźników. Niska podaż tego minerału w organizmie przyczynia się do zaburzenia aktywności neurotransmiterów, występowaniem depresji, lęku, uczucia dezorientacji oraz innych zaburzeń afektywnych.

Witamina B12

Bierze udział w procesach tworzenia nowych komórek i metabolizmu tłuszczów. Jest niezbędna do regeneracji i tworzenia osłonek włókien nerwowych (otoczki mielinowej), które zapewniają prawidłowe i skuteczne przewodnictwo nerwowe. 

Witamina E

Wpływ witaminy E na prawidłowe działanie układu nerwowego wynika z właściwości przeciwutleniających. Antyoksydacyjny charakter witaminy E polega na hamowaniu reaktywnych form tlenu i peroksydacji lipidów, prościej mówiąc przeciwdziała starzeniu. Witamina ta ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego rozwoju układu nerwowego od samego poczęcia. Obniża również stany zapalne.

Witamina B5

Wyniki badań naukowych wykazały, że zawartość witaminy B5 w płynie mózgowo-rdzeniowym jest ok. 50-krotnie większa niż w osoczu. Bierze ona udział w tworzeniu acetylocholiny – odpowiedzialnej za właściwą pamięć, koncentrację oraz funkcje poznawcze.

 Witamina B1

Jest zaangażowana w powstawanie osłonek mielinowych, dlatego jej stosowanie jest niezbędne dla zabezpieczenia nerwów przed uszkodzeniami i zapewnienia właściwego przewodzenia.  Istnieje zależność pomiędzy niskim poziomem witaminy B1 w organizmie, a  ryzykiem rozwoju choroby Alzheimera.

Doskonałym dodatkiem są także kwas gamma-linolenowy oraz gamma liponowy (silne przeciwutleniacze). Podobnie jak witamina E, wszystkie te składniki działające pozytywnie na układ nerwowy znajdziemy w suplementach takich jak ALAnerv, Axolan, Diabavet alfaliponowy.

Artykuł partnera serwisu.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.