Kobiece suplementy diety: o czym musisz pamiętać?

Maciej Piwowski
17.03.2020

Główną grupą docelową producentów suplementów diety są kobiety – zwłaszcza te młode i w średnim wieku. Statystyki potwierdzają, że to właśnie one najczęściej sięgają po tego typu środki. Szczególnie popularne są tzw. kobiece suplementy diety, które dostarczają składników niezbędnych organizmowi kobiety. O czym powinnaś pamiętać, zanim sięgniesz po taki suplement?

Kobiece suplementy dobiera się w zależności od konkretnych potrzeb

Bardzo ważne jest to, abyś wiedziała, że nie ma jednego uniwersalnego suplementu diety dla kobiet. Każda z nas ma inne potrzeby dietetyczne, które mogą się diametralnie zmieniać w zależności chociażby od cyklu miesiączkowego, wieku, obciążenia pracą, poziomu stresu, posiadania dzieci lub nie, a nawet warunków życiowych.

Dlatego przed sięgnięciem po jakikolwiek suplement diety powinnaś skonsultować to z lekarzem rodzinnym, a najlepiej ginekologiem. Prawdopodobnie zleci on badania krwi, które wykażą czy i jakich składników brakuje w Twoim organizmie.

Wizyta u lekarza jest absolutnie konieczna w sytuacji, gdy spodziewasz się dziecka. Ginekolog przepisze Ci wówczas odpowiednie suplementy, najczęściej kwas foliowy oraz ewentualnie środki regulujące poziom żelaza we krwi. O konsultację lekarską powinny również poprosić panie w okresie przekwitania, ponieważ menopauza poważnie rozregulowuje organizm i zwykle skutkuje potrzebą uzupełnienia niedoborów dietetycznych.

Jakie składniki zawierają najpopularniejsze suplementy diety dla kobiet?

Są to przede wszystkim witaminy z grupy ADEC, z akcentem na witaminę D. To jedyna witamina, której ludzki organizm nie jest w stanie w 100% syntetyzować z pożywienia. W naszym klimacie nie ma również możliwości wyprodukowania odpowiedniej ilości witaminy D poprzez ekspozycję na słońce. Stąd zdecydowana większość kobiet, a zwłaszcza dziewczynek i dorastających nastolatek, powinna suplementować tę witaminę.

Kolejnym ważnym składnikiem kobiecych suplementów jest wspomniane wcześniej żelazo, na którego niedobory panie są szczególnie narażone w czasie okresu. Zaznaczamy przy tym, że suplementacja żelaza nie jest czymś obligatoryjnym i zawsze powinna być poprzedzona wykonaniem badań krwi – nadmiar żelaza jest bowiem jeszcze groźniejszy niż lekki niedobór tego minerału.

Ponadto gros kobiecy suplementów diety zawiera witaminę E oraz wielonasycone kwasy tłuszczowe Omega, które nie tylko wzmacniają odporność, ale także mają zbawienny wpływ na urodę, zwłaszcza wygląd skóry i włosów.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.