Home office a odżywianie, czyli jak nie przytyć pracując zdalnie

Marek Szydełko
02.04.2020

Setki tysięcy Polaków, czy to z wyboru, czy z konieczności, pracuje we własnych domach. Praca zdalna na dłuższą metę jest dość męcząca i zaburza naturalny rytm pomiędzy obowiązkami zawodowymi a życiem prywatnym. Dodatkowym problemem dla osób uprawiających home office jest wysokie ryzyko przytycia. Wynika to z tego, że mniej się ruszamy i mamy stały dostęp do przekąsek. Jak uniknąć takiego scenariusza i nie przybrać zanadto na wadze? Sprawdź kilka wskazówek.

Szlaban na przekąski

To niestety kwestia wyłącznie Twojej woli. Dla bezpieczeństwa radzimy jednak na jakiś czas zrezygnować z kupowania produktów, które mogą służyć za przekąski – szczególnie dotyczy to słodyczy czy chipsów. Mając je pod ręką będzie Ci bardzo trudno odmówić sobie chwili przyjemności.

Wydziel sobie strefę roboczą i jej nie opuszczaj

To bardzo ważne, ponieważ posiadanie takiej strefy pozytywnie wpłynie również na Twoją wydajność. Idealnie byłoby wykorzystać jedno z pomieszczeń, które można zamknąć. Jeśli masz taką możliwość, to ustaw tam sobie tylko czajnik, kawę i herbatę, aby faktycznie nie mieć potrzeby opuszczania domowego biura – poza oczywiście wizytami w toalecie. Narzucenie sobie takiego reżimu sprawi, że nie będziesz też czuć pokusy ciągłego zaglądania do kuchni czy spiżarni.

Wprowadź zdrowe nawyki żywieniowe

Pracując z domu koniecznie pomyśl o tym, aby od razu też wprowadzić istotne zmiany w jadłospisie. To świetny moment na to, by zrezygnować z niezdrowych produktów, zastępując je większą ilością warzyw, owoców, kasz czy ciemnego pieczywa.

Skorzystaj z okazji i zwiększ liczbę posiłków

Teraz możesz je sobie przygotowywać na bieżąco, a więc nie zmarnuj takiej szansy. 5 mniejszych, lekkich posiłków w ciągu dnia nie tylko zapewni Ci odpowiednią porcję energii, ale również pozwoli Ci uniknąć nieodpartego uczucia głodu, które najłatwiej jest uciszyć sięgając po przekąskę. Pracując z domu nie powinno być problemu z tym, aby zrobić sobie co 2-3 godziny przerwę na wartościowy posiłek.

Nie jedz przed komputerem

Jedzenie przed komputerem jest bardzo niezdrowe, ponieważ przyjmujesz wtedy nienaturalną pozycję, co z kolei zaburza pracę żołądka i jelit. Poza tym nawet pracując w domu warto co jakiś czas zrobić sobie krótką przerwę, porozciągać się czy po prostu przejść po mieszkaniu.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.