3 cechy dobrego dentysty

Mariusz Siwko
12.11.2019

Jaki stomatologiczny zabieg wywołuje największy lęk u większości pacjentów? Jak wybrać dentystę, który stara się, by zabieg w jego gabinecie był maksymalnie komfortowy dla pacjenta? Wizyta u stomatologa wśród większości społeczeństwa wzbudza lęk. Zaledwie 8% z nas twierdzi, że czuje w związku z zabiegiem dentystycznym tylko niepewność. Mało jest osób, które nie obawiają się bólu oraz tych, którzy na swojej drodze spotkali wyłącznie dobrych, rzetelnych dentystów. Stąd tak ważny jest dobór osoby, która będzie się naszymi zębami opiekować, zwłaszcza że nie jest to zwykle łatwa i tania usługa. Jak więc dobrać dentystę idealnego?

Empatia 

Wchodząc do gabinetu, musimy czuć, że lekarz bierze pod uwagę nasze osobnicze lęki, dlatego ważne jest indywidualne podejście. Nic jak empatia nie przekonuje nas do danego medyka. Tylko wówczas, jeśli czujemy zaangażowanie, możemy poczuć się komfortowo, nawet jeśli czeka nas stosunkowo nieprzyjemny zabieg. Dlatego podejście do naszego indywidualnego przypadku jest niezwykle istotne i sprawia, że po kilku minutach wiemy, czy dany stomatolog jest dla nas odpowiedni.

Mówienie o tym, co będzie się działo 

Oczekiwanie na opinię lekarza w momencie, kiedy nic nie można powiedzieć, siedząc z otwartymi ustami na fotelu, nie może być komfortowe. Stąd tak istotne jest mówienie pacjentowi o tym, co będzie się dziać. Przedstawianie sytuacji, pokazanie zdjęć lub omówienie zabiegu jest bardzo ważne z punktu widzenia komfortu pacjenta. Dlatego lekarze, którzy nie szczędzą słów i informują nas o wszystkim na bieżąco, są szczególnie cenieni przez pacjentów.

Odpowiedzialność za swoją pracę

Pacjent jest szczególnie wyczulony na odpowiedzialność. Nie chce domniemywać, że coś jest robione dobrze. Chce mieć pewność, że stomatolog wie co robi i jeśli po zabiegu pojawią się jakiekolwiek komplikacje, będzie wiedział, że może wrócić do swojego lekarza, opowiedzieć co się dzieje i spodziewać się reakcji, która ukoi ból lub zmniejszy dolegliwości. Ale to nie wszystko, bo nie każdy gabinet stomatologiczny daje gwarancje na swoje usługi. A warto o tę gwarancję zadbać, zwłaszcza w świecie, w którym można do 14 dni zwrócić dowolny towar w sklepie internetowym. Dlaczego więc nie moglibyśmy ubiegać się o gwarancję w tak ważnym elemencie naszego życia jak zdrowie jamy ustnej? Warto zatem sprawdzać czy na stronach internetowych stomatologów jest, jak w przypadku morzeusmiechu.pl, deklaracja, że gwarancja na tego typu usługi jest zupełnie normalna.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie